Deze vragen werden het meest gesteld aan onze Klantendienst.
Wat kan ik doen wanneer mijn meter niet normaal functioneert?
Onze klantendienst helpt u graag verder in het geval dat u vragen of klachten hebt. Contacteer de klantendienst op het gratis nummer 0800 97 212. Houd uw meter en teststrips bij de hand.
E1 betekent "Te weinig bloed". Breng een nieuwe teststrip in de meter en houd deze met de meetopening tegen de bloeddruppel totdat de meter een piepsignaal geeft.
E2 betekent "Gebruikte teststrip". Breng een nieuwe teststrip in de meter en houd deze met de meetopening tegen de bloeddruppel totdat de meter een piepsignaal geeft.
E4 betekent "Verkeerde teststrip ingebracht". Verwijder de teststrip. Breng een nieuwe teststrip in de meter en houd deze met de meetopening tegen de bloeddruppel totdat de meter een piepsignaal geeft.
E8 betekent "Teststrip- of testfouten". Breng een nieuwe teststrip in de meter en houd deze met de meetopening tegen de bloeddruppel totdat de meter een piepsignaal geeft. Contacteer de klantendienst op het gratis nummer 0800 97 212 als de fout zich blijft voordoen.
Waar moet ik attent op zijn wanneer ik mijn bloedglucose meet?
De gemeten waarde kan variëren van meter tot meter. Hiervoor zijn verschillende oorzaken: - bloed afgenomen om verschillende prikplaatsen - de metingen waren niet op hetzelfde moment - een bloedglucosewaarde kan erg wisselen op korte tijd - u heeft heel erg hard op de vingertop geduwd om er een druppel uit te knijpen - door hard bloed uit de vingertop te duwen kan er lymfevocht zich vermengen met de bloeddruppel, wat een later resultaat kan geven Contacteer onze Klantendienst op het gratis nummer 0800 97 212 voor meer informatie.
U kunt gratis bloedglucosedagboekjes downloaden vanop onze website. Kies in het hoofdmenu voor 'Ondersteuning' en scroll naar 'Bloedglucosedagboek'. U kunt kiezen tussen een bloedglucosedagboekje voor zelfcontrole wanneer u met insuline wordt behandeld of wanneer u medicatie via de mond inneemt. Wilt u uw resultaten automatisch registreren? Download dan de CONTOUR®DIABETES app in de App Store of via Google Play.
Kan ik bij u batterijen voor mijn meter bestellen?
Klanten die onze CONTOUR® meter gebruiken kunnen één keer per jaar gratis batterijen aanvragen. Contacteer onze klantendienst op het gratis nummer 0800 97 212 voor meer informatie.
Het batterij-icoon blijft continu op het beeldscherm van mijn meter staan. Wat betekent dit?
Wanneer het batterij-icoon op het beeldscherm blijft staan, betekent dit dat uw batterijen aan vervanging toe zijn. U heeft dan nog een week de tijd om de batterijen te vervangen.
Patiënten, zorgverleners en commerciële partners – Contactopties
Onze klantenservice is een cruciaal aspect van deze missie, en onze deskundigen zullen u bijstaan bij alle zaken rondom Ascensia Diabetes Care-producten.
Chat met ons
We beantwoorden uw vragen graag in realtime tijdens de kantooruren. Van 9h00 tot 17h00.