Self Service Helpcentrum

diaries.png

Bloedglucosedagboek

Geen diabetes app? Download ons gratis PDF-dagboek om uw bloedglucosewaarden bij te houden.

Download Dagboek
video.png

Instructievideo's

Leer meer over uw meter met onze instructievideo's.

Bekijk Video's
Download the latest available manuals

Handleidingen

Download de nieuwste beschikbare handleidingen.

Download Handleiding
Request a FREE meter

Vraag een GRATIS bloedglucosemeter aan

Upgrade gratis naar onze nieuwste bloedglucosemeter.

Meter Aanvragen
Meter Register

Registreer uw bloedglucosemeter

Voor snelle en continue ondersteuning.

Registreer

Veelgestelde vragen (FAQ)

Deze vragen werden het meest gesteld aan onze Klantendienst.

Wat kan ik doen wanneer mijn meter niet normaal functioneert?

Onze klantendienst helpt u graag verder in het geval dat u vragen of klachten hebt. Contacteer de klantendienst op het gratis nummer 0800 97 212. Houd uw meter en teststrips bij de hand.

Lees meer

Wat betekent de foutmelding E1?

E1 betekent "Te weinig bloed".
Breng een nieuwe teststrip in de meter en houd deze met de meetopening tegen de bloeddruppel totdat de meter een piepsignaal geeft.

Lees meer

Wat betekent de foutmelding E2?

E2 betekent "Gebruikte teststrip".
Breng een nieuwe teststrip in de meter en houd deze met de meetopening tegen de bloeddruppel totdat de meter een piepsignaal geeft.

Lees meer

Wat betekent de foutmelding E3?

E3 betekent "Teststrip ondersteboven". Verwijder de teststrip en plaats hem op de juiste wijze.

Lees meer

Wat betekent de foutmelding E4?

E4 betekent "Verkeerde teststrip ingebracht". Verwijder de teststrip. Breng een nieuwe teststrip in de meter en houd deze met de meetopening tegen de bloeddruppel totdat de meter een piepsignaal geeft.

Lees meer

Wat betekent de foutmelding E8?

E8 betekent "Teststrip- of testfouten". Breng een nieuwe teststrip in de meter en houd deze met de meetopening tegen de bloeddruppel totdat de meter een piepsignaal geeft. Contacteer de klantendienst op het gratis nummer 0800 97 212 als de fout zich blijft voordoen.

Lees meer

Waar moet ik attent op zijn wanneer ik mijn bloedglucose meet?

De gemeten waarde kan variëren van meter tot meter. Hiervoor zijn verschillende oorzaken: - bloed afgenomen om verschillende prikplaatsen - de metingen waren niet op hetzelfde moment - een bloedglucosewaarde kan erg wisselen op korte tijd - u heeft heel erg hard op de vingertop geduwd om er een druppel uit te knijpen - door hard bloed uit de vingertop te duwen kan er lymfevocht zich vermengen met de bloeddruppel, wat een later resultaat kan geven Contacteer onze Klantendienst op het gratis nummer 0800 97 212 voor meer informatie.

Lees meer

Waar kan ik een bloedglucosedagboekje krijgen?

U kunt gratis bloedglucosedagboekjes downloaden vanop onze website. Kies in het hoofdmenu voor 'Ondersteuning' en scroll naar 'Bloedglucosedagboek'. U kunt kiezen tussen een bloedglucosedagboekje voor zelfcontrole wanneer u met insuline wordt behandeld of wanneer u medicatie via de mond inneemt. Wilt u uw resultaten automatisch registreren? Download dan de CONTOUR®DIABETES app in de App Store of via Google Play.

Lees meer

Kan ik bij u batterijen voor mijn meter bestellen?

Klanten die onze CONTOUR® meter gebruiken kunnen één keer per jaar gratis batterijen aanvragen. Contacteer onze klantendienst op het gratis nummer 0800 97 212 voor meer informatie.

Lees meer

Het batterij-icoon blijft continu op het beeldscherm van mijn meter staan. Wat betekent dit?

Wanneer het batterij-icoon op het beeldscherm blijft staan, betekent dit dat uw batterijen aan vervanging toe zijn. U heeft dan nog een week de tijd om de batterijen te vervangen.

Lees meer

Patiënten, zorgverleners en commerciële partners – Contactopties

Onze klantenservice is een cruciaal aspect van deze missie, en onze deskundigen zullen u bijstaan bij alle zaken rondom Ascensia Diabetes Care-producten.

Chat met ons

We beantwoorden uw vragen graag in realtime tijdens de kantooruren. Van 9h00 tot 17h00.

Gebruik ons contactformulier

Stuur ons een bericht via het contactformulier en we beantwoorden u zo spoedig als mogelijk.

Stuur ons een e-mail

Contacteer ons via info@ascensiadiabetescare.be. Een medewerker neemt snel contact met u op.

Bel ons

Onze klantendienst is beschikbaar op werkdagen tussen 9h00 en 17h00 op het gratis nummer 0800 97 212.